De Vlonder gewoon bijzonder

Missie  (waar we voor staan)

Onze school is een ontmoetingsplaats voor kinderen en hun ouders uit onze wijk. Begrip en respect voor elkaar staan bij ons hoog in het vaandel. Iedereen is en voelt zich welkom. We leveren een fundamentele bijdrage aan optimale ontwikkeling van kinderen zodat zij met zelfvertrouwen, verantwoordelijkheidsbesef en de benodigde kennis en vaardigheden, een stevige stap kunnen zetten naar een passende plek in het voortgezet onderwijs.

 

Visie (waar we voor gaan)

De Vlonder staat midden in de samenleving en buurt. Het gevoel van veiligheid en het belang van kinderen staan centraal. Kinderen ontwikkelen een reëel zelfbeeld en leren samen werken/spelen met anderen. We geven goed en passend onderwijs. Omdat kinderen verschillend zijn en anders leren bieden we de lesstof op verschillende manieren aan. Daarom werken kinderen binnen verschillende onderwijsarrangementen onder begeleiding van de leerkracht, met elkaar of zelfstandig, betrokken aan hun optimale ontwikkeling. We hebben volop aandacht voor betrokken zijn (leven) en meer en meer aandacht voor nieuwsgierig zijn (leren), ondernemend zijn (werken) en het verkennen van de wereld. Door samenwerking met ouders, buurt en andere betrokkenen wordt ons onderwijs, en dus het kind, rijker. 

We willen een school zijn waarbij ontwikkelen, leven, leren en werken nadrukkelijk een plek hebben. Daarmee zorgen we er voor dat de rugzak die kinderen in acht jaar tijd op De Vlonder meekrijgen, goed gevuld is.

Ontwikkelen

Leven

Leren

Werken

KWALITEIT LEVEREN

BETROKKEN ZIJN

NIEUWSGIERIG ZIJN

ONDERNEMEND ZIJN

Kernwaarden

-. Veiligheid

-. Openheid

-. Betrokkenheid

-. Vakmanschap

-. Samenwerken

-. Uitdaging/groei

 

Zie bij deze kernwaarden ook de volgende mindmap.

 

Contact

Basisschool De Vlonder
Heufkens 502
5403 LV Uden
0413 332323
devlonder@kiemuden.nl
www.devlonder.nl

Routeplanner >

Agenda

15 juli -  ZOMERVAKANTIE
Jaaragenda >

Foto

MEMO0039 MEMO0037
MEMO0038 MEMO0036
Meer foto's >
Sitemap | Disclaimer | Links